WELCOME TO MY BLOG !!! follow me if you like , tiada paksaan kalau tak nak follow . SILA TINGGALKAN JEJAK KAMU YE , tinggalkan kat chat box tau !!! Dah bace tu tinggal komen tau .

KAYU OH KAYU

Assalamualikum and good day semue . Dah nak dekat sebulan tak update blog nie . 
Mesti ade yang cakap , ` eleh sebulan je , adatlah org nak PMR kan` . Sapew yang fikir macam tu teramat la betul . Adatla nak amik periksa besar . Slalunye org nak amik exam nie dah tak bukak dah mende alah nie .
pegang buku je memanjang .

But not for me okey , ish bapak gedik je ayat aku nie . 

K , back to the main topic . Cikgu aku telah memberi tugasan kerja kayu yang amat membebankan aku buat mase nie . Aku teramatla suke menukang tetapi disebabkan kehilangan bakat menukul buat mase nie aku rase macm nak pecahkan je kayu yang diberi cikgu tu .

Ceritanye bermula begini ...

 Beberapa minggu yang lepas cikgu kemahiran hidup aku telah memberikan aku serta rakan sekelas aku kayu untuk kerja kayu . Aku dengan EXCITED terus memotong kayu tak hingat dunia . Selepas memotong kayu tersebut , aku pun bawa ia pulang . 

Di rumah aku telah mengecatkannye dengan jiwa yang tenang dan syahdu . Sesudah selesai , beberapa hari berikutnye ,aku pon memakunye . Dan baru aku sedar yang kayu yang aku potong tu tak same panjang dan termatla teruk . Aku terpakse la membukanye kembali . 

Aku telah menyalahkan kayu tersebut seratus peratus dan baru aku teringat yang kayu tu bukan hidup pon . Bodohnye aku nie . 

Pagi tadi cikgu aku kate kalau aku hantar kerja kayu aku tu , aku akan dapat markah D and thats mean yang aku akan gagal . Ahh !!! TIDAK , tapi nasib baikla kelas kitorg kene hantar Isnin nie . HOPE aku dapat buat yang lebih baik dari pagi tadi . 

Kalau aku gagal habisla aku , tahun lepas kerja kayu aku dapat A . Bapak best je kan sapew bapak die tolong buat . Kalau aku jangan harapla . Kalau aku mintak tolong buat nanti die cakap macam nie ` bapak mase skolah dulu semue buat sendiri , budak2 zaman sekarang tak kreatif langsung ` . Lah lah aku yang buat sendiri , kesian-kesian .

Kwan aku lagi best , bapak die yang bersemangat buat untuk die , UNTUNGla . 
Kalau bapak kawan aku buat untuk die , aku akan buat untuk diri aku sendiri , untuk masa depan aku yang nak jadi arkitek yang berjaya suatu hari nanti . 

Aku akan cube memperbaiki kesilapan kayu tu , eh silap pulak . Aku akan cube memperbaiki kesilapan aku . Aku akan buat yang terbaik untuk kayu . wahahaha . Gagal sekali tak bermakna gagal selama lamenye . Aku akan berusaha sampai kayu aku jadi sempurna .

MORAL OF THE STORY : Jangan berputus asa kalau sesuatu yang kite buat tak menjadi . Tapi jadi kan ia sebagai sandaran untuk terus berusaha dan jangan sesekali manyalahkan benda lain akan kesilapan kite sendiri .

                               DIMANA ADA KEMAHUAN DI SITU ADA JALAN 



No comments: